That's a different kind of cookie/biscuit - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Rolien Raadt - WaarBenJij.nu That's a different kind of cookie/biscuit - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Rolien Raadt - WaarBenJij.nu

That's a different kind of cookie/biscuit

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

12 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Sorry voor het gebrek aan updates, het programma van de reisleidster heeft me gesloopt.
Vanaf het moment van onze hereniging op het station heb ik niet meer stil gezeten. Elke ochtend in alle vroegte naar het ontbijt en vervolgens de hort op. Ik denk dat ik hier minstens een week van moet bijkomen.

Mama komt precies volgens planning aan op het station. Na vorig jaar is het al heel wat dat ze überhaupt met het vliegtuig mee mocht. Ik was dus zeer verrast dat ze met koffer en al (!) aankwam in Brighton.

Ze wil natuurlijk alles binnen een uur gezien hebben, zoals een ware reisleidster betaamt. Ik loods haar dus snel door de Lanes en dan de pier op.

Als we weer fris en fruitig naast ons bed staan (*kuch* ik was na minder dan 24 uur al kapot), gaan we een kijkje nemen in dat mooie paleis dat hier dé toeristische attractie is.
De keuken van het Pavilion vinden we het mooist, er staan honderden koperen pannen.

De volgende dag leven we zelf ook als royals, als we losgaan bij Liberty en theedrinken bij Selfridges (zonder koekje, gierig).
's Avonds na Matilda de musical gaan we terug naar Brighton in een trein met alcoholisten en een heuse catfight.

Na een drukke dag Londen zoeken we vandaag de countryside op om te ontspannen (voor zover dat kan met zo'n programma). We gaan met de bus naar de Seven Sisters, een krijtrots formatie langs de kust. Als de reisleidster op de rotsen gaat zitten voor een paar fotootjes blijkt dat dat krijt toch wel heel erg afgeeft. Haar hele bottom is wit!

De tijd vliegt als je het zo druk hebt! Morgen gaan we mama's vriendin, Nasreen, opzoeken die ze al 30 jaar niet gezien heeft. Zij woont in Portsmouth en die stad gaan we morgen dus verkennen met een echte local als tourguide. Hopelijk heeft zij meer pauzes ingelast.

• 13 Augustus 2016 - 09:47

Tante Lien:

Bottom's up. Het is de reisleider weer gelukt, 14 dagen in 1 week te stoppen. Maar dan heb en zie je ook wel wat, alhoewel wat, heel veel dus.
    Het is weer geweldig wat jullie allemaal gedaan, gezien, en gekocht hebben.
    Nog dagje naar Portsmouth en dan op huis aan, zit het er al weer op. Veel plezier en een goede reis terug. Ga je alles in je koffer krijgen?
    Kuzzzz van ons

• 13 Augustus 2016 - 15:52

Elly:

Wat hebben jullie alweer veel gedaan en gezien in die paar dagen. Je bent ook niet voor niets gebombardeerd tot reisleidster hoor Marjolein. Heel veel plezier bij de Engelse vriendin. Leuk om haar na zoveel jaren samen met Rolien weer te zien. Geniet van jullie laatste dag en een hele goede terugreis morgen. Xx

• 13 Augustus 2016 - 18:25

P.denotter@planet.nl:

Hallo allebei,

Jammer dat het alweer voorbij is, we hebben genoten van je reisverslagen Rolien.
    Veel plezier vandaag en kom goed samen naar huis.
    Het thuisfront zal ongetwijfeld blij zijn als jullie er weer zijn.

Liefs en groetjes van ons tweetjes opa ottie en oma ottie
    Peter en Laila xxx doei doei