Room with a view - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Rolien Raadt - WaarBenJij.nu Room with a view - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Rolien Raadt - WaarBenJij.nu

Room with a view

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

25 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Dat viel me toch mee, alleen vliegen. Het afscheid was natuurlijk een tikkeltje dramatisch, maar dat hoort erbij. Gelukkig kwam ik al in de rij bij het inchecken een jongen tegen die ook op taalreis ging. Na de douane, bij de gate, op Gatwick en in de trein naar Brighton gedraag ik me als een vrouw van de wereld onder het motto van mijn lijfspreuk: 'fake it, 'till you make it'. En die tactiek bleek weer eens te werken haha. Aangekomen bij de residence van St. Giles blijk ik ook nog een kamer te hebben met balkon en zeezicht. Om nog even de act van volwassen zelfstandige vrouw vol te houden ga ik die avond in mijn eentje uit eten bij de Pizza Express voor de lekkerste glutenvrije pizza's. Ik ga slapen met drie wekkers omdat ik bang ben dat ik me ga verslapen voor de eerste dag school.

Gelukkig niet verslapen. De route naar school heb ik gisteren al gelopen, just to be sure. Meteen wordt ik naar het lokaal geleid waar de inschrijvingen zijn en krijg ik een heel lelijk polsbandje dat ik iedere dag om moet (past natuurlijk bij geen enkele zorgvuldig uitgekozen outfit...). We moeten een test maken van 60 vragen die oplopen in moeilijkheidsgraad. Ik krijg ze alle 60 af, maar ik weet nog niet wat mijn niveau is. Daarna een interview met een teacher om niveau te bepalen. Lerares heeft gisteren nog een documentaire gezien die raakvlakken heeft met mijn studie dus het interview is snel voorbij. Met medestudenten naar de Sainsbury's om snacks te halen en op de pier opeten. In de lunchbreak met studiegenootjes lunchen in het park bij het Royal Pavillion.
Het kan niet beter, wat ben ik blij.

Enige minpuntje: gisteren in de supermarkt geslagen door een bejaarde die mijn hulp bij de kassa niet zo op prijs stelde hahah

Ik zal jullie de komende weken op de hoogte houden.

Liefs, Rolien

  • 25 Juli 2016 - 21:32

    Jackie:

    Whow Dientje wat een fijn verhaal en wat ben ik blij dat het allemaal goed is gegaan, ga zo door meissie. SUPER!! PS: bejaarde BAM!!! hihihihi

  • 25 Juli 2016 - 22:24

    Elly:

    Lieve Rolien, super om te horen dat het allemaal goed gegaan is en je het naar je zin hebt.
    Hebben de bejaarden in Brighton een assertiviteitscursus gehad

  • 25 Juli 2016 - 23:37

    Jim:

    Hoi Rolien, we zijn trots op je. Geniet van het leven en maak er een feest van en die oudjes kunnen toch niet meer hard slaan. Als ze maar niet gaan bijten. Dan heb je een probleem.

  • 26 Juli 2016 - 09:33

    Oma Ottie:

    Goedemorgen Rolien,

    wat een geweldig verhaal, heerlijke engelse humor, wat helpen afblijven van mijn spullen.
    Ja die oudjes zijn nog best pittig daar. Hij was zeker bang, dat je met zijn spullen er vandoor ging.
    Je weet het maar nooit met die deftige dames, take it or fake it, hihi.
    Fijn te lezen moppie, dat alles goed gegaan is en dat je een goeie kamer hebt met uitzicht, kan je ook
    nog even chillen met zo een uitzicht, moet het natuurlijk niet mistig zijn.
    Lieverd maak er wat van, heel veel plezier daar, wordt vervolgd hoop ik.

    liefs van ons tweetjes opa en oma Ottie XXX


  • 26 Juli 2016 - 14:03

    RonenLien:

    Zo Ro,
    2minpuntjes dus,lelijk polsbandje(goed dat je dit vermeld,wordt ik blij van)
    en een bejaarde met losse handjes,daar moet dus een jachtvergunning voor
    afgegeven worden!
    Wat een bliksemstart voor een volwassen zelfstandige vrouw,ga zo door.
    See you when I see you.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Brighton

Rolien

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 4801

Voorgaande reizen:

24 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Brighton 2016

08 Juli 2013 - 29 Juli 2013

Interrailen

Landen bezocht: